GuessTheSOng

Social Branding| Social Media Management | Social Media Strategie | Content creatie 

8

About the brand

GuessTheSong is een speelse muziekquiz-app die draait om één ding: plezier, herkenning en competitie met vrienden. Met een mix van old-school classics en nieuwe hits daagt de app spelers uit om zoveel mogelijk nummers goed te raden.

GuessTheSong wilde meer bereik creëren en de app onder de aandacht brengen bij een bredere doelgroep zodat er niet alleen meer downloads kwamen, maar ook meer mensen actief gingen spelen.

De uitdaging

De app had een sterk concept, maar was nog niet zichtbaar genoeg op social media. Er was behoefte aan een herkenbare online identiteit die de energie van het spel weerspiegelt én uitnodigt tot meedoen.De uitdaging: meer downloads en bereik realiseren door social media effectief in te zetten.

De aanpak

Be.Present ontwikkelde een volledige social strategie en branding  van visuele stijl tot tone of voice, formats en contentplanning. De focus lag op herkenbare, snelle en speelse content die past bij de beleving van GuessTheSong: muziek, fun en herkenning.

We creëerden een social branding die één geheel vormt over alle platforms (Instagram, TikTok en Facebook). De formats en video’s zijn ontwikkeld om nieuwsgierigheid te wekken, herkenning op te roepen en het virale karakter van muziek in te zetten.

The services

The Results

De content zorgde al snel voor zichtbaarheid en groei. Met pakkende formats, herkenbare muziekfragmenten en creatieve hooks:

  • bereikten we meer dan 100.000 mensen via social media
  • realiseerden we ruim 2.500 app-downloads.

GuessTheSong is nu niet alleen een leuk spel om te spelen, maar ook een merk met een duidelijke online presence en communitygevoel.

The Socials

Creating content that tells your story